۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۷

حسینی تاکید کرد:

اجرای طرح نظارت بر ماهیان قرمز/شهروندان از مراکز مجاز ماهی تهیه کنند

اجرای طرح نظارت بر ماهیان قرمز/شهروندان از مراکز مجاز ماهی تهیه کنند

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از اجرای طرح نظارت بر ماهیان قرمز خبر داد و گفت: در این طرح که از 15 اسفند ماه آغاز شده است کارشناسان بر عرضه بهداشتی ماهیان نظارت می کنند.

سید سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه شهروندان به هنگام خرید ماهی قرمز دقت لازم را داشته باشند افزود: با توجه به اینکه گذاشتن ماهی قرمز بر سر سفره هفت سین یکی از سنت ها و آداب و رسوم ایرانیان است در این میان رعایت برخی نکات بهداشتی الزامی است.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای تهیه ماهی قرمز از مراکز مجاز تحت نظارت و تایید دامپزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماهیان قرمز گاها به بیماری‌هایی مبتلا هستند، از شهروندان درخواست داریم ماهیان زینتی مورد نظر خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در هنگام خرید در صورت مشاهده لکه های خاکستری رنگ روی بدن ماهی،بالهای تاخورده و یا بافت پنبه ای شکل در اطراف دهان این ماهی مبتلا به بیماری است و از خرید آن پرهیز کنید.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان بویژه کودکان از دست زدن به طور مستقیم به ماهی خودداری و برای تعویض آب یا نظافت ظرف آن حتی المقدور از دستکش استفاده کنند.

وی بروز انواع آلرژی، بیماری های پوستی، قارچ و انواع مسمومیت ها را از شایعترین بیماری های ناشی از تماس با ماهی قرمز عنوان کرد.
 
 

 

کد خبر 2016264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha